Для людей пострадянського простору існує заборона на конфлікт. Тому стратегія уникання конфлікту є такою поширеною. Ми боїмося зовнішньої оцінки наших дій і часто несвідомо готові погодитись на гірші для нас умови. Чи знайома вам побутова ситуація, коли водій таксі включає голосно музику чи офіціант приніс холодну їжу, а ви відмовчуєтесь і навіть пишаєтеся собою за це — мовляв, я ввічлива людина і не йду на конфлікт. У бізнесі звичка «виглядати правильно» працює аналогічно. Компроміс має оманливо позитивне забарвлення, якого треба остерігатись.
На підтримку цього твердження наведу приклад з книги «Ніколи не йдіть на компроміс» Крістофера Восса: «Дружина хоче, щоб чоловік узув під костюм чорні туфлі. Чоловік не хоче — йому до вподоби коричневі. Що ж робити? Мабуть, шукати компроміс. Він іде в різних туфлях: одній чорній, іншій — коричневій. Чи це найкраще рішення? Аж ніяк. Взагалі-то це найгірше рішення, що тільки може бути. Будь-який із суперечливих варіантів — чорні туфлі або коричневі — був би кращим за компромісний. Щоразу, як захочеться піти на компроміс, згадуйте про ці розпаровані туфлі».